29-04-2009 19:15
Testament mój
W działach: Planszówki | Odsłony: 0
Ponieważ to moje ostatnie chwile na stanowisku szefa działu, chciałbym załatwić kilka spraw.
Rady dla Urka:
a) Ideologiczne:
1. Szanuj swoją działalność Nie wdawaj się w pyskówki. Popraw te błędy, które możesz poprawić, resztę uwag odłóż ad acta. Nie dręcz się flejmami, rób swoje.
2. Szanuj swoich Czytelników Nie musimy publikować wieści ani recek najszybciej, wystarczy, abyśmy publikowali je lepiej.
3. Szanuj swoich redaktorów Czytaj ich teksty, informuj o wynikach ich pracy, pilnuj rozdziału punktów i gier.
4. Szanuj swoich partnerów Pilnuj terminów publikacji. Pilnuj detali w notach. Newsuj o ich działaniach.
b) Praktyczne:
1. Zmień organizację pracy redakcji Przekaż więcej obowiązków tekściarzom, nie zarzynaj się pisząc połowę aktualek w miesiącu.
2. Zmniejsz tempo Dwie aktualki w tygodniu to za dużo jak na jedną osobę wrzucającą. Myślę, że w martwym sezonie (marzec - sierpień) wystarczy jedna recka i jeden drobiazg na dwa tygodnie.
3 Pilnuj not Nie będziemy drugim BGG, ale większy słowniczek i profile autorów planszówek to rzeczy, z których możemy być dumni.
4. Patrz dookoła Planszówki to część Poltera - współpracuj z RPGO, karciankami, bitewniakami... Szukaj tematów, które przyciągną Czytaczy z innych działów. Uważaj, aby dział nie stał się monotematyczny - mieszaj eurogry, familijniaki, imprezówki...
5. Powieś kalendarz Powieś na ścianie terminarz i rozpisz harmonogram działu. Postaw sobie (i nam!) cele, planuj aktualki i miej plan awaryjny.
6. Złota godzina Określ ilość czasu, którą chcesz poświęcić działowi i trzymaj się jej. Mój system (godzina dziennie, codziennie) jest zbyt obciążający - zużyjesz się za szybko.
7. Masz mnie pod ręką Zostaję w dziale i na Polterze jako zwykły tekściarz. Gdyby coś się sypało - wiesz gdzie mnie znaleźć.
c) Proponowane priorytety:
1. Recenzje
2. Publicystyka
3. Wieści PL
4. Noty
5. Wieści zagraniczne
Prośba do Czytaczy:
Nie oczekujcie, że Urko będzie drugim Ezim. Dajcie mu wypracować własną wizję prowadzenia działu. Moja (szef jako uber tekściarz-newsman-nociarz) okazała się niewykonalna na dłuższą metę. Ja potrzebowałem jakiś dwóch miesięcy, żeby wszystko zaczęło się jako tako kręcić.
Co dalej z Ezim
a) Chcę skończyć artykuł na temat wykorzystania planszówek w pracy z młodzieżą w wieku 12-17, na przykładzie doświadczeń w ZHRze i SMFie (lata 2004-2009). Chcę, aby była to mała biblia planszowania dla harcerzy, nauczycieli i rodziców.
b) Chcę zrobić dobry blok planszowy na Polconie. A po drodze fajny blok planszowy na Dniach Miasta Łodzi.
c) Chcę wygrać z Gerhardem w Ścieżki Chwały. Chcę skończyć kampanię w Korei w Fields of Fire. Chcę ograć Sienę i PQ 17.
W dalszej perspektywie: ślub, LARP Monowy (Agaria / JAG / NCIS), doktorat z chemii (niekoniecznie w tej kolejności).
Rady dla Urka:
a) Ideologiczne:
1. Szanuj swoją działalność Nie wdawaj się w pyskówki. Popraw te błędy, które możesz poprawić, resztę uwag odłóż ad acta. Nie dręcz się flejmami, rób swoje.
2. Szanuj swoich Czytelników Nie musimy publikować wieści ani recek najszybciej, wystarczy, abyśmy publikowali je lepiej.
3. Szanuj swoich redaktorów Czytaj ich teksty, informuj o wynikach ich pracy, pilnuj rozdziału punktów i gier.
4. Szanuj swoich partnerów Pilnuj terminów publikacji. Pilnuj detali w notach. Newsuj o ich działaniach.
b) Praktyczne:
1. Zmień organizację pracy redakcji Przekaż więcej obowiązków tekściarzom, nie zarzynaj się pisząc połowę aktualek w miesiącu.
2. Zmniejsz tempo Dwie aktualki w tygodniu to za dużo jak na jedną osobę wrzucającą. Myślę, że w martwym sezonie (marzec - sierpień) wystarczy jedna recka i jeden drobiazg na dwa tygodnie.
3 Pilnuj not Nie będziemy drugim BGG, ale większy słowniczek i profile autorów planszówek to rzeczy, z których możemy być dumni.
4. Patrz dookoła Planszówki to część Poltera - współpracuj z RPGO, karciankami, bitewniakami... Szukaj tematów, które przyciągną Czytaczy z innych działów. Uważaj, aby dział nie stał się monotematyczny - mieszaj eurogry, familijniaki, imprezówki...
5. Powieś kalendarz Powieś na ścianie terminarz i rozpisz harmonogram działu. Postaw sobie (i nam!) cele, planuj aktualki i miej plan awaryjny.
6. Złota godzina Określ ilość czasu, którą chcesz poświęcić działowi i trzymaj się jej. Mój system (godzina dziennie, codziennie) jest zbyt obciążający - zużyjesz się za szybko.
7. Masz mnie pod ręką Zostaję w dziale i na Polterze jako zwykły tekściarz. Gdyby coś się sypało - wiesz gdzie mnie znaleźć.
c) Proponowane priorytety:
1. Recenzje
2. Publicystyka
3. Wieści PL
4. Noty
5. Wieści zagraniczne
Prośba do Czytaczy:
Nie oczekujcie, że Urko będzie drugim Ezim. Dajcie mu wypracować własną wizję prowadzenia działu. Moja (szef jako uber tekściarz-newsman-nociarz) okazała się niewykonalna na dłuższą metę. Ja potrzebowałem jakiś dwóch miesięcy, żeby wszystko zaczęło się jako tako kręcić.
Co dalej z Ezim
a) Chcę skończyć artykuł na temat wykorzystania planszówek w pracy z młodzieżą w wieku 12-17, na przykładzie doświadczeń w ZHRze i SMFie (lata 2004-2009). Chcę, aby była to mała biblia planszowania dla harcerzy, nauczycieli i rodziców.
b) Chcę zrobić dobry blok planszowy na Polconie. A po drodze fajny blok planszowy na Dniach Miasta Łodzi.
c) Chcę wygrać z Gerhardem w Ścieżki Chwały. Chcę skończyć kampanię w Korei w Fields of Fire. Chcę ograć Sienę i PQ 17.
W dalszej perspektywie: ślub, LARP Monowy (Agaria / JAG / NCIS), doktorat z chemii (niekoniecznie w tej kolejności).