25-01-2011 20:56
Niespodziewany koniec lata
Odsłony: 0
Arktyczne bitwy konwojowe zapisały się w historii wojen morskich. Trudna nawigacja czy zmienna pogoda były niczym w porównaniu z uporem obu stron. Jedną z największych bitew w kampanii arktycznej był bieg konwoju PQ-17 na trasie Reykjavik-Archangielsk. Do portu przeznaczenia dotarło jedynie jedenaście spośród trzydziestu czterech jednostek, które wypłynęły z Reykjaviku
Scenariusz PQ-17 to ukoronowanie moich dotychczasowych zmagań z planszówką o tym samym tytule. Po konwojach PQ-6 i PQ-16 przyszła pora na niedźwiedzie mięso – rozgrywkę, w której obie strony dysponują pełnią swoich atutów. Niemcy – nareszcie mają względną swobodę w wykorzystaniu Tirpitza i potężne lotnictwo. Alianci – większy udział jednostek amerykańskich i rosyjskich. Niezależnie od wyniku, będzie to fascynująca przygoda.
Ze względu na długość tekstu i komentarze mechaniczne, sprawozdanie podzieliłem na dwie części. Zapraszam do lektury pierwszej z nich, opisującej OdB obu stron i podstawy mechaniki gry.
Oprócz sagi o żetonach i heksach, przygotowałem też dla Was randkę z Piękną Nieznajomą, dwa krążowniki i trochę szant tradycyjnych.
Scenariusz PQ-17 to ukoronowanie moich dotychczasowych zmagań z planszówką o tym samym tytule. Po konwojach PQ-6 i PQ-16 przyszła pora na niedźwiedzie mięso – rozgrywkę, w której obie strony dysponują pełnią swoich atutów. Niemcy – nareszcie mają względną swobodę w wykorzystaniu Tirpitza i potężne lotnictwo. Alianci – większy udział jednostek amerykańskich i rosyjskich. Niezależnie od wyniku, będzie to fascynująca przygoda.
Ze względu na długość tekstu i komentarze mechaniczne, sprawozdanie podzieliłem na dwie części. Zapraszam do lektury pierwszej z nich, opisującej OdB obu stron i podstawy mechaniki gry.
Oprócz sagi o żetonach i heksach, przygotowałem też dla Was randkę z Piękną Nieznajomą, dwa krążowniki i trochę szant tradycyjnych.