Artykuły

Wyświetlono rezultaty 161-180 z 190.

Licytacja

07-11-2006 10:13 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Licytacja - jeden z elementów mechaniki. Polega na licytacji ograniczonych zasobów przez graczy. Licytacja dzieli się na "ślepą" (ang. "blind") i "jawną" (ang. "open"). Ta pierwsza przyjmuje najczęściej formę ukrytej deklaracji i jawnego rozstrzygnięcia. Ta druga to typowe "kto da więcej". Licyta...

Resource management

07-11-2006 10:09 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 2
Resource management (z ang. "zarządzanie zasobami") - jeden z elementów charakteryzujących mechanikę. Resource management oznacza gry polegające na gospodarowaniu ograniczonymi zasobami, optymalizację wydatków i wpływów. Występuje najczęściej w grach ekonomicznych (surowce) i strategicznych (wojsk...

Informacja ograniczona

07-11-2006 10:06 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Informacja ograniczona - pojęcie z zakresu matematycznej teorii gier, charakteryzujące mechanikę gry planszowej. W grach o ograniczonej informacji gracze nie znają aktualnego stanu partii lub możliwości i stanu posiadania przeciwników. Są też jednocześnie zmuszeni do dedukcji i zapamiętywania przeb...

Informacja pełna

07-11-2006 10:04 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Informacja pełna - jeden z parametrów w matematycznej teorii gier określający cechę gry planszowej. Przy pełnej informacji gracze dysponują całkowitą potencjalną wiedzą odnośnie możliwości ruchu i ataku przeciwników. Pozwala to zaplanować długofalową stabilną strategię, jednak owocuje czasem "paral...

Losowość

07-11-2006 10:01 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Losowość - jeden z parametrów określających mechanikę. Oznacza wpływ czynnika losowego na wynik partii. Poprzez czynnik losowy rozumie się "szczęście obiektywne" (np. dociąg kart z zakrytego i potasowanego stosu, rzut kostką) nie zaś błędy i potknięcia graczy. Gry o małej losowości najczęściej cha...
Point-to-point

Point-to-point

07-11-2006 09:54 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Point-to-point (z ang. 'od punktu do punktu') - rodzaj planszy polegającej na połączeniu punktów za pomocą linii. W przeciwieństwie do heksów najbliższe sobie punkty nie muszą być ze sobą połączone. Najczęściej stosowana w grach wojennych, przykładem są pozycje wydawnictwa GMT Games. Przykłady gie...

Ścieżki Chwały

06-11-2006 19:33 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gra strategiczna na poziomie armii, rozgrywająca się w realiach I Wojny Światowej. Mechanika oparta o system kart rozkazów i ruchu wzdłuż sieci punktów.

Robin Hood

06-11-2006 19:27 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gra przygodowa polskiego autorstwa. Gracze wcielają się w rolę Kompanii Robin Hooda, bądź też w Żołnierzy Szeryfa i starają się zdobyć magiczne miecze Celtów. W trakcie podróży mogą oni zdobywać różne uzbrojenie i wyposażenie, co przybliża grę do takich tytułów jak Descent czy Shadows over Camelot.

San Marco

06-11-2006 19:15 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gra typu territory control, rozgrywająca się w renesansowej Wenecji. Gracze wcielają się w przywódców możnych rodów, dążących do uzyskania kontroli nad dzielnicami Wenecji. Obecnie nakład gry uległ wyczerpaniu.
Fjorde

Fjorde

Okrutni, germańscy wikingowie

04-11-2006 18:22 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 2
Ważne miejsce w arsenale każdego miłośnika planszówek zajmują gry "układankowe". Nie ma lepszego sposobu na wciągnięcie nowej osoby w swoje hobby, niż prezentacja którejś z odsłon znanego Carcassonne. Każdy, kto lubi układać zwykłe puzzle z pewnością odnajdzie się w świecie układania "kafelków". Now...
Wysokie napięcie

Wysokie napięcie

Niemiecka moc

02-11-2006 11:33 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 2
Niemieckie gry planszowe owiane są aurą mistycznej abstrakcyjności. Według powszechnego mniemania, jedynie nieliczni śmiałkowie są w stanie przebrnąć przez zawiłe zasady i dotrzeć do świętego Graala, czyli dobrej, inteligentnej zabawy. Wydane w tym miesiącu na rynku polskim Wysokie napięcie miało sw...

Z Kaczmarskim przez Monastyr I

Obrazy i pieśni

21-09-2006 21:30 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 16
Utwory Jacka Kaczmarskiego jako źródło inspiracji w RPG. Część I – Bohaterowie i Światy Joannie dedykuję – Autor Prowadzenie Monastyru oznacza ustawiczne szukanie nowych pomysłów i rozwiązań fabularnych. Największą zaletą gry jest rozpiętość sposobów interpretacji. W poniższym artykule...

List piąty

listy z dalekich stron

31-08-2006 21:05 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 9
Najdroższy panie Ojcze. Winien Ci jestem stokrotne przeprosiny za brak listów ode mnie. Milczenie moje powodowane było mymi obowiązkami, na równi z obawą o poufność naszej korespondencji. Gońcy wysyłani z mojej stanicy przepadali bez wieści, list ten otrzymujesz ojcze za pośrednictwem zaufanej mi os...

Żegnaj, i powodzenia

słów parę o prowadzeniu kampanii

15-06-2006 01:10 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 4
Monastyr jest dla mnie systemem szczególnym. Nie ze względu na konstrukcję świata czy konwencję systemu, ale ze względu na to, że zachęcił mnie do ponownego zajęcia się erpegami. Bez Monastyru nie byłoby Wyprawy, ani Virchy, zapewne nie byłbym też redaktorem Poltera. Premiera Nowego Poltera, wraz z...

Inkwizytor Jean de Courtenay

18-04-2006 22:40 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 1
Inkwzytorium w Kindle to bohater wielu komedii i żartów towarzyskich. Prości (by nie rzecz prostaccy) inkwizytorzy zagościli na dobre na deskach teatrów stolicy. W dzisiejszej sztuce Inkwizytora, jak zwykle, zagra sam Valent Rudolfino. Anonimowy reżyser. 3 godziny przed aresztowaniem. Plik powstał...

Dodatek C

Bohaterowie Wyprawy - modyfikacje, zamiany i redukcja

18-04-2006 22:26 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Wyprawa została przygotowana z myślą o gotowych BG, przygotowanych wcześniej i modyfikowanych w zależności od graczy. Scenariusz zakłada wykorzystanie elementów biografii BG do zawiązania akcji oraz do wzbogacenia fabuły o dodatkowe wątki. Bohaterowie zostali przygotowani z myślą o ich archetypi...

Dodatek B

dramatis personae

14-04-2006 14:00 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 2
 Elianor, hrabia Resnik Historia Urodzony 130 lat temu, jako jeden z trzech synów hrabiego Merianora ald Resnik z Nordu. Pułkownik muszkieterów nordyjskich, właściciel lenna Sevres, czarownik Czerwonej Ścieżki Bel Tar. Rodzina Resników stanowi jedną z bocznych odnóg rodu Starton. W zamian za...

Dodatek A

Pomoce

13-04-2006 11:49 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Pomoc nr 1 - Duszan Jurkowic W rogu widzisz swojego wroga Jeana de Courtenay - Inwizytora. Człowiek ten przejechał całe Dominium tylko po to, by Cię pognębić. Jednak w Twojej duszy dawno temu miejsce szału zajął gniew, by ustąpić przed rozgoryczeniem, ono zaś przed rezygnacją. Dziś wobec tego człowi...

Wyprawa - przygoda do gry Monastyr

Cześć pierwsza kampanii Północny Wiatr

01-04-2006 21:42 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 15
Aleksandrze W. poświęcam Informacje dla MG 1.0 Streszczenie: Gracze przybywają z zaproszeniem do Elianora ald Resnika - nordyjskiego hrabiego. Każdy z BG ma osobiste powody, aby współpracować z Nordyjczykiem, wszyscy jednak zdają się mieć jeden cel. W...

Panna Julia Alkud Karahan

23-03-2006 14:13 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 1
"Jaskółki zawsze przynoszą burzę." Sierżant Astrandes Herastos II Kopia Chorągiew Błękitna Plik powstał dzięki programowi Monastyr karta postaci. Panna Julia Alkud Karahan, bardańska zwiadowczyni.
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.