Artykuły

Wyświetlono rezultaty 121-140 z 190.

Britannia

16-11-2006 22:08 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Britannia to historyczna gra planszowa o podbojach i wojnach rozgrywających się na przestrzeni tysiąca lat brytyjskiej historii. Rozgrywka rozpoczyna się w chwili rzymskiej inwazji w roku 43 n.e. i biegnie przez lata nieustannych walk między Anglikami, Saksonami, Piktami, Nordyjczykami, Szkotami, Ir...

Perikles

16-11-2006 22:05 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 1
Nowa strategia wojenna autorstwa Martina Wallace'a, twórcy cenionej gryWallenstein. Gracze wcielają się w role antycznych greckich polityków, próbując wygrać wybory w państwach-miastach Peloponezu. Politycy, którzy zostaną wybrani na władców miast, obejmą dowództwo nad siłami zbrojnymi i staną do wa...

Twilight Imperium

16-11-2006 22:01 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gra strategiczna opowiadająca o rozwoju i konfrontacji gwiezdnych imperiów. Gracze wcielają się we władców ras walczących ze sobą o dominację w galaktyce. Rozwijając badania naukowe, wysyłając szpiegów i konstruując nowe okręty, Imperatorowie próbują doprowadzić do zwycięstwa nad przeciwnikami.

BattleLore

16-11-2006 21:55 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Strategiczna, wojenna gra planszowa osadzona w realiach fantasy. Gracze wcielają się w dowodzących siłami światła i ciemności, próbując za pośrednictwem wojsk, czarów i bohaterów zmusić wrogą stronę do kapitualcji. Gra łączy w sobie elementy gry plansozwej (karty rozkazów, mechanika starć) z grą b...

Games Room

14-11-2006 08:42 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Games Room - jedna z sal konwentowych, wydzielona na potrzeby miłośników gier planszowych. Gry w GR dostępne są bezpłatnego wypożyczenia na okres partii. GR, oprócz dobrej zabawy, pozwalają na zapoznanie się z nieznanymi grami, ułatwiając jednocześnie podjęcie decyzji odnośnie ich zakupu.

Gra familijna

11-11-2006 09:56 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Rodzaj gry planszowej charakteryzujący się następującymi cechami: Nieskomplikowaną, intuicyjną mechaniką.Neutralną tematyką odpowiednią dla graczy w każdym wieku.Bogatą oprawą graficzną.Skalowalnością. Przykłady gier familijnych:Carcassonne Osadnicy z Catanu ElfenlandTicket to Ride
Carcassonne: Jaeger und Sammler

Carcassonne: Jaeger und Sammler

Mamucie kafelki...

11-11-2006 08:11 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 2
Carcassonne, autorstwa Klausa-Jurgena Wrede otworzyła nowy rozdział w historii planszowych gier rodzinnych. Mechanika łącząca układanie puzzli ze zróżnicowanymi systemami punktacji doczekała się licznych rozwinięć i kontynuacji. Wersja podstawowa została nagrodzona nagrodą Spiel des Jahres 2001 (nie...

Kafelki

08-11-2006 21:50 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gwarowe określenie na drewniane, lub kartonowe puzle używane w grach Tile placement. Kojarzone jest z dopasowywaniem kolejnych ilustracji na puzlach, co przypomina wykładanie kafelków o odpowiednich wzorach.

Gra ciężka

08-11-2006 21:42 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gwarowe określenie gry o skomplikowanej mechanice i złożonym mechanizmie decyzyjnym. Przeciwieństwo gier lekkich i familijnych. Pojęcie nawiązuje do wartości ciężaru gry.

Gra lekka

08-11-2006 21:41 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gwarowe określenie gry o mało skomplikowanej mechanice i prostych zasadach. Pojęcie synonimiczne względem gry familijnej. Patrz hasło ciężar gry.
Ys

Ys

08-11-2006 21:38 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gra strategiczna, typu territory control, łącząca elementy jawnej i ukrytej licytacji. Pierwsza pozycja wydana przez Wydawnictwo Ystari, producenta gier m.in. Caylus i Mykerinos. Debiut znalazł uznanie wśród miłośników planszówek, zajmując miejsce w Biblioteczce Gier Doskonałych Brunona Faiduttiego...

Ciężar gry

08-11-2006 21:30 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gwarowe określenie stopnia skomplikowania mechaniki i rozgrywki. Gry "ciężkie" mają bardziej analityczno-matematyczny charakter rozgrywki, podczas, gdy gry "lekkie" bazują na psychologii, szczęściu i blefie. Stereotypowo eurogry kojarzone są z większym ciężarem mechaniki. Ciężar gry najczęściej pr...

Elasund: The First City of Catan

08-11-2006 21:23 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gra strategiczna autorstwa Klausa Teubera, rozgrywająca się w świecie Osadników z Catanu. Gracze wcielają się w postać budowniczych Elasund - pierwszego miasta Catanu. Gra wykorzystuje podobne mechanizmy generacji surowców co Osadnicy z Catanu, uzupełniając je elementami licytacji i territory cont...

Analysis Paralysis

08-11-2006 21:14 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gwarowa, angielska nazwa określająca Paraliż decyzyjny.

Abstrakcyjność

08-11-2006 21:11 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Gwarowe termin określający związek mechaniki gry z fabułą i nastrojem rozgrywki (tzw. Setting). Im gra bardziej abstrakcyjna, tym fabuła bardziej szczątkowa a mechanika bardziej oderwana od rzeczywistości. Powiązanie mechaniki z klimatem dla wielu graczy ma naturę subiektywną, często decydującą o p...

Paraliż decyzyjny

08-11-2006 21:11 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Negatywne zjawisko w grach planszowych, charakteryzujące mechaniki z nadmierną ilością elementów decyzyjnych. Zjawisko paraliżu decyzyjnego polega na tym, że gracz wykonując ruch zmuszony jest do analizy sytuacji i zagrań ponad jego potencjał, co owocuje "zatrzymaniem czasu gry" i przedłużeniem ro...
Książęta Florencji

Książęta Florencji

Wersja angielska, Rio Grande Games 2000

08-11-2006 15:06 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Galeria gry planszowej Princess of Florence

Heksówka

08-11-2006 15:04 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Heksówka - gwarowe określenie gry strategicznej rozgrywanej na polach w kształcie sześciokątów foremnych. W latach 90 większość gier planszowych w Polsce stanowiły gry wydawnictwa Dragon odtwarzające historyczne bitwy. Termin ma wydźwięk ironiczny, nieco pejoratywny. Miał odróżniać miłośników 'gier...

Gra główna

08-11-2006 14:57 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Obiegowe określenie gry o dłuższym czasie rozgrywki, stanowiącej "główne danie planszowego wieczoru". Najczęściej jest to gra o większym stopniu skomplikowania, w której czas rozgrywki waha się od jednej do nawet dwunastu godzin.

Mechanika Action points

08-11-2006 14:53 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Angielskie określenie mechaniki typu "punkty akcji".
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.