Artykuły
Wyświetlono rezultaty 61-80 z 190.
Diuna. Dżihad Butleriański - Brian Herbert, Kevin J. Anderson
27-04-2008 11:18 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 4
Diuna Franka Herberta stanowi ogniwo, łączące optymistyczną fantastykę złotego wieku z realizmem obyczajowym Ursuli LeGuin. Z jednej strony mamy rozbudowaną i szczegółową wizję schyłku kosmicznego Imperium godną następcy Asimova i Clarke’a, z drugiej problemy ekologiczne, religijne i obyczajow...
Art of Murder: Sztuka Zbrodni
Takie sobie porno
01-04-2008 18:48 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 7
Czy gra komputerowa może przypominać film erotyczny z lat siedemdziesiątych? I czy to źle jeśli rzeczywiście przypomina? Bohaterka Art Of Murder (AoM) idealnie pasuje do tego profilu. Młoda, seksowna trzydziestolatka zamieszkała w Nowym Jorku. Braki w inteligencji maskuje dobrze skrojonym żakietem i...
Z pamiętnika kierownika
Jak recenzować planszówki
21-03-2008 10:20 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 5
Lubię chodzić po górach. Najbardziej kręci mnie wędrówka zimowa, w warunkach urągających zdrowemu rozsądkowi. Graty górskie zajmują w moim pokoju jeszcze więcej miejsca niż planszówki. Co łączy te dwie – pozornie przeciwstawne – pasje?
Odpowiedź jest tyleż prosta, co bolesna – wyd...
Supreme Commander
Ewolucyjna rewolucja
10-03-2008 14:32 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 13
Lubię klasyczne gry strategiczne, nie lubię za to RTSów. Ani Dawn of War(DoW), ani Company of Heroes nie przypadły mi do gustu. Zastosowany w nich model strategiczny był dla mnie zbyt sztuczny, za bardzo oddalony od taktyki rzeczywistego pola walki. Te same zarzuty mógłbym postawić ikonie gatunku &#...
Age of Discovery
Planszowanie jest koniecznością…
06-03-2008 15:38 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Okres wielkich odkryć geograficznych to wdzięczny temat dla projektantów planszówek. Wystarczy wspomnieć tutaj takie gry jak Goa lub Age of Empires III: Age of Discovery. Chociaż dzisiaj nie będę pisał o żadnej z tych gier, to nie przywołałem ich tutaj przypadkowo. Z pierwszej gry weźmiemy otoczkę f...
Ameritrash
14-02-2008 20:20 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Obiegowa nazwa planszówek projektowanych w stylu amerykańskim.
Określenie "ameritrash" powstało w serwisie BoardGameGeek, poprzez połączenie zwrotów "american" i "trash". Początkowo miało znaczenie pejoratywne, dyskredytujące ten rodzaj gier. Obecnie nabrało bardziej żartobliwego charakteru.
L...
regrywalność
06-02-2008 10:26 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 2
Polskie tłumaczenie terminu replayability.
Europasjanse
06-02-2008 10:18 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Żartobliwe określenie eurogier, podkreślające pośredni charakter interakcji w partiach tego rodzaju planszówek lub, jak twierdzą ich przeciwnicy, zupełny jej brak.
Stereotypowe europasjanse:
-Caylus
-Książęta Florencji
Agricola
06-02-2008 00:00 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Każdy z graczy zaczyna z 7 kartami prac (z ponad 160 unikalnych kart prac) oraz 7 kartami przedmiotów (z ponad 140 unikalnych kart przedmiotów), których może użyć w czasie gry, jeżeli odpowiadają one jego strategii. Dróg do zwycięstwa w grze jest mnóstwo - czasem zależnych od kart, czasem od tego co...
Gra wstępna
01-02-2008 22:23 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Określenie na grę planszową, opisujące proste gry przeznaczone na początek spotkania plansżówkowego, dzięki którym gracze mogą rozgrzać swoje szare komórki przed cięższymi wyzwaniami.
Ziemia bez radości - Nik Pierumow
Ziemia bez przykrości
30-01-2008 13:01 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Będąc miłośnikiem chłodnej pogody, chętnie widzę zimno na kartach książek. Jeżeli zaś zimno i wilgoć idą w parze z rasowym fantasy, wtedy do szczęścia brakuje mi doprawdy niewiele. Kiedy usłyszałem, że akcja książki Ziemia bez radości rozgrywa się w mroźnej krainie, czym prędzej zdobyłem własny egz...
Race for the Galaxy
(Space) Opera za trzy grosze
28-01-2008 01:12 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 4
Kosmos. Ostatnia granica. Ostateczne marzenie ludzkości. Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce... Okręty płonące w gwiazdozbiorze Oriona… Houston – mamy problem.
A nam do pociągu zostało tylko pół godziny.
Chyba zostaniemy przy książkach, bo nie znam planszówki o tematyce kosmiczne...
Królikarnia - Maciej Guzek
Tęczy siedem
20-01-2008 17:44 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 1
Lubię literaturę sensacyjną, łączącą w sobie błyskawiczną akcję i jeszcze szybsze riposty. Nie oczekuję od takiej literatury głębi rozważań egzystencjalnych, wystarczy, aby autor prowadził inteligentną grę z czytelnikiem, odwołując się przy tym do kanonu (pop)kultury Pod jednym warunkiem: nie lubię,...
Puerto Rico
Ojej!
09-01-2008 19:54 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 5
Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o planach wydawnictwa Lacerta, największe wrażenie zrobiło na mnie wydanie Wysokiego Napięcia i Eufratu i Tygrysa. Kiedy później dowiedziałem się o zamiarze wydania polskiej edycji Puerto Rico nie wzbudziło to we mnie zbyt dużych emocji – byłem bowiem zdania, ż...
O pożytkach z włóczki
Zdrowy paraliż
05-01-2008 01:02 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 14
Kiedy siadam do planszówki, przy stole widzę dwa kłębki. Pierwszy z nich to ja – kłębek nerwów, buzującej adrenaliny i z trudem ukrywanego stresu. Drugi – to kłębek wełny. Moherowej, bo z niej wychodzą najlepsze czapki zimowe. Wiecie – takie "włochate" i "cieplutkie". Co łączy te d...
Um Krone Und Kragen
Raj erpegowca
31-12-2007 19:17 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 4
Pierwsze kroki w Towarzystwie są zawsze trudne. Wkraczamy w nowy, wspaniały świat niepisanych zasad, konwenansów i reguł. Biada temu, kto na stół rozleje napoje. Biada tym, którzy niezgrabnym ruchem spowodują katastrofę towarzyską. Biada tym, którzy nie uszanują czyjejś drogocennej własności. O losi...
Agricola - pierwsze wrażenia
Ćwiczenia podchorążówki piętro wyżej...
21-12-2007 15:32 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 3
– Czy pani Alinka potrzebuje pasty na karaluchy?
– Nie chcę żadnej pani Alinki! Nie chcę żadnych karaluchów! A ćwiczenia podchorążówki są piętro wyżej!
Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o niemieckiej planszówce Agricola, zacząłem się zastanawiać, dlaczego nasi sąsiedzi zza Odry mieliby r...
Puszczalstwo
Jak kupować planszówki
10-12-2007 17:36 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 9
Puszczanie nie jest czynnością łatwą. Pół biedy, jeśli chodzi tutaj o puszczanie recenzji – wystarczy kilka godzin pracy korektora oraz szefa działu i sprawa załatwiona. Cała robota to tylko dwie godziny korekty i jakieś czterdzieści minut na linki, tagi, ilustracje i skład tekstu. Ewidentne b...
Niagara
Tylko martwe ryby płyną z prądem
30-11-2007 19:20 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 6
Kajak to bardzo kiepskie miejsce do grania w planszówki. Każdemu na pokładzie grozi wiele niebezpieczeństw. Paskudna wilgoć może zniszczyć (bez)cenne kolorowe kawałki kartonu. Wywrotka grozi zatopieniem gracza i jego pudełek, co gorsza taka katastrofa może przerwać grę w jej szczytowym stadium. Nie...
Hannibal Barkas
27-11-2007 20:48 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
'Hannibal ante portas!', czyli Hannibal u bram! Taki okrzyk budził strach i przerażenie w starożytnym Rzymie w końcu III w. p. n. e. Doszło wówczas do starcia dwóch największych potęg świata starożytnego - Rzymu i Kartaginy. Gra Hannibal Barkas przedstawia ten największy konflikt starożytności.
Wci...
Przejdź do strony: