Zaproszenie na kryminał
W działach: łerpegie | Odsłony: 3Jeśli jesteś jurorem Quentina, to ten wpis nie jest dla Ciebie. Ułatwisz sobie zachowanie obiektywizmu.
Wspólnie z Ys tworzymy przygodę, być może na Quentina. Szukam chętnych na sesje testowe.
Tematyka scenariusza: Kryminał policyjny / śledztwo.
Konwencja: Realistyczna. Brak zjawisk nadnaturalnych, duży nacisk na odwzorowanie pracy policji, psychologię kryminalną i tło społeczne. Korzystam m.in. z książek Hołysta, Thorwalda i raportu rocznego BPD z 1968 roku.
Zarys fabuły: W 1964 roku w Bostonie ujęto Dusiciela z Bostonu- seryjnego mordercę młodych kobiet. Pomimo wątpliwości śledczych, został on skazany i odsiaduje on obecnie wyrok w więzieniu. W 1968 kilku rodziców odkrywa, że ich córki zaginęły gdzieś w środku kolorowego lata hipisów. Na kilka dni przed umorzeniem śledztwa, do gry wkracza nowe pokolenie detektywów BPD. Do arsenału BG należy tradycja (BPD to jedna z najstarszych policji w USA) i nowoczesność (już w 1968 roku miała do dyspozycji laboratorium kryminalistyczne). Przeciwko sobie mają irlandzką mafię, egzotyczną sektę i harvardzką klinikę porad prawnych.
Scenografia: Obozowisko hipisów w środku miasta. Irlandzkie knajpy portowe. Domy WASPów. Uczelnie i akademiki.
Muzyka: 1968 to piękny rok, w sam raz na: Simona&Garfunkela, Joan Baez i Boba Dylana. Sprawca słucha czegoś zupełnie innego. Ale BG też mają swoją tajną broń.
Cechy szczególne: Mechanika i fabuła uwzględniają legalność dowodów, kwestię nakazów sądowych, możliwości nadużycia siły przez policję, życie rodzinne i poglądy polityczne BG.
Lokalizacja: Łódź (bez ograniczeń), Warszawa (weekend do ustalenia), Falkon 2011 (prowadzę jedną lub dwie sesje).
Mechanika: Zmodyfikowane A Dirty World (całość mechaniki tłumaczę chętnym w jakieś 20 min., udostępniam mat. związane z modyfikacją).
Ilość graczy: Od 2. do 4. (dopuszczalne są postaci kobiece, bo w BPD kobiety mogą pracować w policji od 1921 roku)
Uwagi: Przygoda składa się z dwóch części. Na razie testujemy moduł związany z 1968 rokiem. Druga część będzie osadzona w 2004 roku i będzie dotyczyła niewyjaśnionych wątków z pierwszej części.
Kontakt: Mailem na marcin.zarod[zwierz]gmail.com
Jeśli nie masz możliwości zagrać, a fabułę Cię zainteresowała - daj znać emailem a podrzucę Ci materiały do przejrzenia. Jeśli nie masz pojęcia na temat pracy policji (szczególnie w czerwcu w Bostonie w 1968 roku w wydziale zabójstw) - nie przejmuj się, scenariusz nie wymaga szczegółowej wiedzy na temat ww. spraw.